29 Dec 2011

Wind Walker~

Across from the mountains,
A little house sits in the tree's,
I'm lost in tranquility,
As my soul tries to breath.
White clouds moving slowly,
The breeze a calm still,
I'm caught in the moment,
As my heart starts to heal.
A piece of me,
In the startling blue sky,
As I spread my wings,
My soul starts to fly.
I fly to unknown places,
Where pain and hurt once dwelled,
As the memories flow pass me,
My eyes start to swell.
Tear drops drip slowly,
Down my cheeks,
The wind wipes them dry,
And gives me some peace.
Soaring so free,
Over water and land,
My Spirit Guide gently,
Takes me by my hand.
He shows me what was,
And what's meant to be,
And why my life,
Is so important it seems.
A long soar,
Like the eagle high,
I bow my head,
And I start to cry.
Back on the land,
Across from the tree's,
I began to realize,
What healing means.
It mean's not to forget,
Let the past flow,
Of all the horrors,
One soul had to go.
To take the strengths,
And apply them to life,
Is a valuable lesson,
I've learnt this flight.
Alone in the sunset,
I watch it go down,
When I finally realize,
What peace I have found~~

28 Dec 2011

CARA TUNTUTAN BAUCAR BUKU RM200 UNTUK PELAJAR IPTA/IPTS




Assalamualaikum..

Bajet 2012 memperuntuk kan RM200 untuk setiap pelajar di IPTA, IPTS, Politeknik, Matrikulasi/Asasip Sains dan pelajar Tingkatan 6.syarat-syarat untuk mendapatkan Baucer ini adalah seperti berikut :

1. Semua pelajar warga negara Malaysia yang berdaftar sebagai pelajar aktif di IPTA, IPTS DAN POLITEKNIK mengikuti pengajian pada peringkat Diploma, Sarjana Muda, Sarjana dan Ph.D,matrikulasi/asasi dan pengajian persediaan termasuk pelajar di tingkatan 6 secara sepenuh masa dan separuh masa di institusi pengajian tinggi dalam negeri pada Januari 2012 layak mendapat baucar buku bernilai RM200

2. Pengagihan baucar buku kepada pelajar-pelajar dibuat melalui IPTA, IPTS, Politeknik dan sekolah masing-masing dalam bulan Januari 2012. Sila hubungi IPT dan sekolah masing-masing untuk untuk mengambil baucar berkenaan.

3. Semua IPT telah menyediakan senarai nama pelajar, berserta nombor Kad Pengenalan dan Nombor Metrik / Nombor pendaftaran mereka yang layak. Pelajar perlu memastikan nama, no. kad pengenalan dan cop IPT masing-masing diisikan pada setiap keping baucar yang bernilai RM50.00 setiap keping.

4. Baucar buku boleh ditebus di semua kedai buku yang menyertai program ini dan penyertaan kedai buku adalah terbuka kepada semua.

5. Baucar ini adalah untuk pembelian buku – buku akademik, jurnal, majalah ilmiah dan peralatan pembelajaran berdasarkan keperluan IPT masing-masing. BukuInterlok dah tak perlu dibeli kerana dah dikeluarkan sebagai buku teks sastera.

6. Tuntutan bayaran balik baucar akan dibuat oleh kedai buku terus kepada Bank Simpanan Nasional (BSN). Tuntutan hanya boleh dilakukan sehingga 30 April 2012

7. Tempoh masa sah laku baucar buku ini adalah selama tiga bulan mulai daripada 1 Januari hingga 31 Mac 2012.

8. Pelajar tidak dibenarkan sama sekali menebus baucar buku ini dengan wang tunai.

sekian..

sumber dari : Denai hati

Mengapakah Lelaki Suka Mendiamkan Diri Apabila Menghadapi Masalah?BAca!

lelaki masalah 01
Pernahkah pasangan anda tiba-tiba mendiamkan diri dan tidak mahu bercakap dengan anda?
Apabila anda tanya adakah si dia sedang mempunyai masalah, si dia akan cepat mengatakan tidak dan terus mendiamkan diri. Dan yang membuatkan anda risau, si dia langsung tidak mahu angkat call atau membalas SMS anda.
Saya percaya ramai wanita di luar sana tidak faham kenapa lelaki bersikap sedemikian. Tiba-tiba si dia boleh berubah dan mendiamkan diri tidak mahu bercakap dengan anda. Pelik bukan?
Kerana itu sikap seorang lelaki
Tetapi, itulah sikap seorang lelaki. Apabila mereka menghadapi masalah, mereka akan menjauhkan diri supaya tidak diganggu. Mereka akan mengambil masa untuk memikirkan bagaimanakah caranya untuk menyelesaikan masalah tersebut. Mereka akan selidik cara-cara yang terbaik supaya masalah tersebut dapat diselesaikan dengan sempurna.
Apabila mereka menyendiri, mereka tidak suka diganggu. Jadi apabila anda keep on asking the same question, mereka akan rasa rimas dan tertekan. Ini membuatkan mereka semakin menjauhkan diri daripada anda.
Anda perlu ingat, cara yang diambil oleh lelaki untuk menyelesaikan masalah adalah berbeza dengan cara yang diambil oleh wanita. Lelaki akan lebih mendiamkan diri ketika menghadapi masalah.
Tetapi wanita pula akan lebih suka berkongsikan masalah dengan bercerita masalah tersebut kepada orang lain. Jadi apabila mereka melihat si dia sedang menghadapi masalah, mereka akan cuba memaksa pasangan mereka untuk berkongsikan masalah tersebut (seperti wanita). Ini adalah berbeza sama sekali dengan sikap seorang lelaki kerana lelaki tidak menyelesaikan masalah dengan cara sebegitu.
Apa yang perlu anda lakukan?
Sekiranya anda merasakan si dia sedang kusut, menyendiri, dan menghadapi masalah, tanyalah adakah si dia memerlukan masa untuk menyendiri buat seketika. Jika si dia mengatakan ya, maka berikanlah si dia masa seperti yang diminta. Tetapi jika si dia menggelengkan kepala, anda berikan juga masa tersebut kepadanya buat sementara (kerana lelaki mempunyai ego yang tinggi).
Berikan si dia masa untuk sendirian. Jangan ganggu hidupnya sehingga si dia dapat menyelesaikan masalah tersebut. Lagi kurang anda mengganggunya, lagi cepat masalah tersebut dapat diselesaikan. Dan lagi cepat juga anda dapat kembali bersama dengannya semula.

25 Dec 2011

Tanda-Tanda lelaki merajuk



Jangan ingat perempuan sahaja yang kuat merajuk.. lelaki pun ade gak yang merajuk..tapi apekah tanda-tanda lelaki tu merajuk?? jom baca entri ni..

Diam Seribu Bahasa
Dia diam je sepanjang ada dengan kita. Walaupun kita bercakap dengannya, dia hanya mengiayakan atau dia anggukkan kepalanya saja. Dia sikit pun tak akan layan kita seperti sebelum ini. Jika benda ini berlaku, sah lah tu dia merajuk dengan kita.

Buat Tak Tahu
Dia akan buat tak tahu dengan kita. Jika kita minta tolong dengan dia seperti kemaskan meja ke, dia buat acuh tak acuh je. Paling teruk, dia buat-buat tak dengar (pekak betul-betul baru tau!). Ini cara protes yang paling teruk sebab dia bukan je buat kita geram tapi buat seolah-olah kita ni tak wujud.

Menolak Untuk Makan Bersama
Bila lelaki merajuk biasanya dia tak nak jumpa kita atau face to face dengan kita. Dia akan bagi alasan seperti “awak makan la dulu, saya kenyang lagi la..lagipun, saya dah makan dengan kawan saya tadi” (walhal perut lapar… nak uji dorang, kita dok je sila depan dorang, sambil makan… )

Masam Muka
Tindakan yang ni ialah tindakan yang paling kita geram. Dah lah tak nak cakap ngan kita dah tu nak tarik-tarik muka pulak. Tak puas hati la konon. Tapi adat la kalau orang dah merajuk. Perempuan pun lebih kurang je! (amik hanger, gantung kat muncung dia)

Baca Surat Khabar
Bab ni memang tabiat orang lelaki. Tapi kalau surat khabar tu dibaca banyak kali tanpa sebab maknanya jiwa dia tak tenteram & ada sesuatu yang mengganggu diri dia. Lagi-lagi pulak kalau tengah-tengah malam buta.

Menonton Televisyen Hingga Lewat Malam
Dia akan tengok TV tu sampai larut malam walaupun rancangan tu bukan rancangan kegemaran dia. Mata dia di TV tapi hatinya ke lain. Kita kena peka beb!

Keluar Rumah Tanpa Beritahu
Ada lelaki yang tak akan memberitahu mana dia nak pergi. Nak protes la tu kononnya. Kita jangan paksa dia untuk menjawab pertanyaan kita kerana confirm dia akan buat dek je!

Matikan Telefon Bimbit
Ha ni satu lagi tabiat lelaki. Dia tak suka diganggu bila perasaannya tengah marah. Untuk mengelakkan kita mengganggu dia, dia akan matikan telefon bimbit dia & bagi alasan bateri kong. Alasan dia satu je, dia tak mahu dengar suara kita takut perasan marahnya lagi kuat… Alaa, bila dah rindu call jugak last-lastnyer!

Hisap rokok
Macam tak pernah dapat rokok setahun… haha

19 Dec 2011

8 Rahsia Lelaki


1.Lelaki Tidak Detail Dalam Percakapan
Contoh kes: Kakaknya baru saja putus cinta.Bila cik awek tanya..
‘macam mana boleh putus awak…?’ cik abg akan jawab…
‘..dah nak putus nak buat macam mana…’
Alasan : Tak usah bimbang sebab secara genetik lelaki tidak dibentuk untuk petah bercakap mcm perempuan.Menurut seorang pakar,wanita boleh mengeluarkan antara 6 hingga 8 ribu kata per hari.sementara lelaki rata2 hanya mengeluarkan antara 2 hingga 4 ribu kata sahaja.

2.Lelaki Tahan Berjaga Sepanjang Malam Demi Hobi
Contoh Kes : Cik awek sering tak menemui jawapan kenapa cik abg sanggup mengadap game sepanjang malam tanpa henti (dari mengadap dirinya..kahkahkah)..lepas tengok piala Malaysia,tgk badminton All England plak..pastu, sambung tgk EPL pulak kan…sampai jam 3 pagi..
Alasan : sebelah kanan otak lelaki mempunyai bahagian yang tidak dimiliki oleh kebanyakkan wanita,seperti untuk mengukur sudut pandang(angle),kecepatan dan jarak.Namanya adalah Kesedaran Ruang Visual (VSA),yang amat penting peranannya di zaman dulu dimana lelaki harus berburu utk mendapatkan makanan.

3.Lelaki Rela Menghabiskan Banyak Wang Untuk Peralatan Elektronik Atau Aksesori Kereta
Contoh Kes : Cik abg rela keluarkan wang simpanan utk menambah aksesori kereta…tapi kenapa mereka memBEBEL kalau tengok cik awek bershopping??
Alasan : Alat2 elektronik atau aksesori kereta bolehlah dikatakan sebagai alat permainan lelaki dewasa.Bagi lelaki,benda 3 dimensi ni terlihat lebih menarik dan menstimulasi area VSA otak mereka.Dengan demikian mereka secara tidak sedar dgn happy2 jer buang duit utk benda2 tu.

4.Lelaki Jarang Muncul Dengan Jambangan Bunga.
Contoh kes : Dekat filem2 drama2,sering kita lihat hero/cik abg muncul tiba2 di rumah cik aweknya dgn sejambak bunga.Kenyataan nye?..huh hampeh!!
Alasan : Dari awal lagi,otak lelaki lebih mengutamakan hal praktik.Kebetulan, hal2 bunga nih tak menarik ruang logik otak mereka.Beli sesuatu yang bakal layu dalam beberapa hari benar2 satu pembaziran…itu tanggapan org lelaki laa kan..baik belanja makan!kenyang perot…

5.Lelaki Tidak Bergosip
Contoh Kes : Bila cik awek bace gosip kat magazine sambil ckp:
‘eh betul ke ni..?’cik abg dgn pantas memotong
‘pegi makan jom!dah lapar nie…’
Alasan : Sebenanye lelaki juga bergosip.Tapi cara dan gaya mereka bergosip tidak sejelas cik2 awek bergosip dan juga tidak pada saat objek yag nak digosip berada dekat situ.
Dan kalau mereka punya masalah dengan seseorg,biasanya mereka menyelesaikannya, atau melupakannya.

6.Lelaki selalu mengaggungkan IBU mereka.
Contoh kes: Lelaki jarang mengkritik ibu mereka,apatah lagi kalau hubungan mereka akrab.Lebih panas lagi kalau dia kata pada cik awek,
‘eleh ayang,macam tu pun tak reti buat ke?mak i pejam mata pun boleh buat tau…’
Alasan : Bagi lelaki,ibu mereka merupakan wanita ideal dan inti dari hidup mereka.Lelaki juga belajar mengenal rasa melindungi dari hubungan kedua orang tuanya sebagaimana ayah mereka melindungi ibunya.Makanya, tak perlulah mintak dia persoalkan apa apa ttg ibunya.

7.Lelaki sanggup menyimpan semua edisi terhad komik,cd,jeans, jam tangan,jersey dan apa2 saja!
Contoh kes : ‘Borinngg..!’katanya si cik awek….
sekejap sekejap cik abg ajak g petaling street,kemudian kedai komik lps tu carik lens kamera… semata-mata nak cukupkan koleksinya.
Alasan : Berbalik kepada asal mereka sebagai pemburu,lelaki senang menghimpun persediaan keperluan mereka sebanyak mungkin.Mereka selalu berwaspada dan beranggapan bakal diadili oleh lelaki lain,sehingga tidak hanya mengumpul kuantiti,tapi juga kualiti yang dimilikinya. Bagi mereka,punyai sesuatu yang boleh dibanggakan adalah prestasi tersendiri yang dapat memacu ego mereka.

8.Lelaki Senang Melihat Wanita Memakai Skirt Pendek(mini skirt)- Asalkan Bukan Kekasihnya.
Contoh kes : Cik abg memuji setinggi langit kaki nicole kidman ketika memakai mini skirt.Tapi kalau cik aweknya yg pakai,komennya pula…
‘I tak suka ahh!! tukar lain…macam penyapu lidi je..kalo u pakai baju kurung bertudung litup, laaaaggiiiii i sukeee..’
Bengang kan cik2 awek sume…?
Alasan : Bagi lelaki,kaki cantik adalah simbol kesuburan wanita.Kalau buah hati sendiri yang mempamerkan kaki dan bahagian2 yang lain pada yang bukan sepatutnya..mereka jadi waspada kerana itu merupakan sasaran mata lelaki-lelaki lain


sumber dari nizaru

18 Dec 2011

Drum cover..

lagu dari BAND - As Blood Run Black


enjoy la ye !

17 Dec 2011

jgn tggl aq..

knp nk tggl aq..
knp nk mrh aq..
ape slh aq..
aq bru nk menghayati kebahagiaan . .
akan dtg dugaan . .
np dr dulu smpai skarang aq asyik diduga ?
aq tabah ke ? aq kuat ke ?
tidak . .
hanya luaran saja aq berwatakan mcm tu . .
tp jauh di sudut hati aq ?
sp yg tau pe yg aq rs n pe perwatakan aq sebenar . .
aq tau . .
aq sedar . .
aq xsempurna . .
kelebihan mu kelemahan aq . . 
np smua org xpnh nk nmpk pe yg aq uat ?
np dirimu perlu mrh dan rase bslh ngn aq demi dia..?
die mmg dh xde mkne dlm idup aq..
ingtlah..
syg aq pd dirimu mmg xkn berubah..
dan xkn pernah berubah..
aq xnk kehilangan dirimu.
sbb aq rase bhgia sgt2 bila knl dgn dirimu
aq gmbira bersma dirimu
aq mntk maaf..sbb aq jgk la dirimu mgkin rase smua tu..
aq mntk maaf..
aq akn cube perbaiki diri aq..
aq akn cube faham ape yg cuba dirimu smpaikn padaku
aq harap lepas ni..takde dh perselisihan faham antara aq dn dirimu..
aq xsggup untuk mlukai dirimu lagi..
aq xnk tgk dirimu mngis krna aq..
aq akn pastikn dirimu akn bhgia selalu..
assalamualaikum..


15 Dec 2011

TeRima KasiH kepAda Anda :)

Thank you for being there when I needed you...
and even when I didn't,

Thank you for being there through the good times...
and the bad,

Thank you for being there to encourage my dreams....
and my crazy ideas,

Thank you for catching me...
before I fell down,

Thank you for wiping away the tears...
when I was crying,

Thank you for cheering me up...
and making me laugh,

Thank you for all the great memories...
and the bad,

But most of all... thank you...
For being you!
:)

14 Dec 2011

The Strokes



Nie band feberet aq la..hehe..setiap hari wajib la dgr lgu2 dorg..peergh...!!
The Strokes 
adalah sebuah kumpulan rock Amerika yang ditubuhkan pada 1998 yang meningkat nama pada awal 2000-an sebagai kumpulan perintis dalam kebangkitan garage rock


Asal Bendera Amerika Syarikat New York City, USA
Genre Rock indie
Kebangkitan garage rock
Rock alternatif
Kebangkitan post-punk
Tahun aktif 1999–sekarang
Label SonyBMG/RCA/Rough Trade

13 Dec 2011

Centbox-Suatu Hari

Assalamualaikumm~~
nie video clip aq jumpe kt youtube..mmbe aq wat..
lagu ni adalah lagu band aq sendiri iaitu CENTBOX...lagu ni blum msuk rekording lagi..tapi dorg dh buat vclip...btw..enjoy ya... :) nk dgr lagu2 lain..korg leh search kt my space kitorg k..

www.myspace.com/centbox
P/S:: yang main gitar tuh..guitarist band aq jgk...Tq..




12 Dec 2011

Saya tidak Marah Awak ,Saya Tidak marahkan Tuhan.. :)

awak..maafkan saya kerana terpaksa memendam rasa ini.awak tahu,ianya bukanlah sesuatu yang mudah.tapi saya harus tegarkan hati untuk terus melalui semua ini. awak..
kadang-kadang saya rasa tak kuat sangat untuk terus berpura-pura.tapi saya cuba juga..
awak tahu,ianya amat sukar untuk tersenyum seolah-olah saya redha dengan semuanya.
tetapi saya harus terus melawan rasa yang ada dihati ini.saya bukan yang sempurna.saya juga bukan yang menjadi pilihan utama..tapi awak, saya akan sentiasa ada untuk memastikan awak bahagia.
biarpun kehadiran serta kewujudan saya tidak nampak di mata awak.saya tahu..hati awak masih lagi padanya.tapi saya senang andai awak terus tersenyum.awak,saya tidak suka melihat kerutan di dahi awak.seriously!!ianya tidak cantik untuk muka  awak yang comel.saya akan runsing bila awak jadi begitu.seandainya saya boleh memberikan senyuman saya di wajah awak..hmmm..saya sedar siapa diri saya..tuhan telah meletakkan takdir itu untuk saya dan awak..saya tidak mampu melawan takdir..mulai sekarang..saya hanya berserah kepada takdir...Tapi saya tak boleh turutkan hati saya untuk terus bersedih.
Saya kena faham dan saya yakin..kalau ada jodoh antara kita..saya percaya..ia tidak akan kemana..Alhamdullilah la kalau kita bertemu kembali..tapi..saya hanya menunggu nasib yang bakal menjelang..saya tidak akan mencari lagi cinta baru yang lain..hanya menunggu ketentuan dari Nya...Selagi saya bernyawa..saya akan sentiasa berdoa untuk kesejahteraan awak dan untuk diri saya sendiri setiap masa..

saya harap..kita akan berkawan terus sampai la saat terakhir saya memejamkan mata..
<saya sayang awak sampai bila-bila>
InsyaAllah..

Aku tidak pandai bercakap,tidak pandai berpuisi..aku hanya mampu memohon maaf dengan luahan disini sahaja..MAAFKAN SAYA SAHABAT...

DikaLa sahabat tak boleh dibanggakan..MaLah terkadang menoreh Luka di hati..Tapi percayaLah kaLau..Luka itu,Kan menjadi sesuatu yang patut dikenang..WaLaupun pahit yang kau rasa..Tapi keLak itu akan menjadi..sesuatu yang manis dikenang..Tapi sayang…Tuk merubah rasa dari pahit ke manis..Sememangnya,memerlukan waktu dan pengertian yang besar
Sekarang…
Aku ingin mengubah pahit itu dengan kata “MAAF”

MaaFkan aku sahabaT
MaaFkan aku..
MaaFkan aku..
Maafkan aku sahabat,
Maafkan jika ego ini menguasai hati. Aku hanyalah manusia biasa yang kadang kecewa ketika apa yang terjadi tak sesuai dengan situasi yang kuharapkan.

Aku tak berhak memperlakukanmu seperti ini. Kadang kala aku tertawa sendiri di hati, menyedari betapa bodohnya aku.
Ya, sebenarnya aku marah dalam diam, aku kesal dalam lamunan. Kadang terlalu berharap sesuatu kepadamu hingga lupa bahawa, sahabat tetaplah sahabat yang memiliki batas dan hak masing-masing yang harus kita ketahui . Ada saat-saat dimana kita saling berkongsi pendapat, kisah kehidupan, namun di samping itu ada sesuatu yang tidak boleh kita kongsi iaitu yang hanya Allah dan diri kita masing-masing yang tahu.. itu yang sering aku lupa.
MaaFkan Aku sahabat..Aku takut kehilangan mu kerana aku sudah mula menyayangi mu lebih dari diriku..Aku harap kamu tidak melupakan aku..Aku akan sentiasa ada disisi mu,menemani mu dikala duka mu..walaupun hanya sesaat..Aku akan cuba sebaik yang mungkin..
Ya Allah, ampuni hamba atas segala dosa. Ampuni hamba yang tidak pandai megawal diri, tak boleh memahami bahawa semua yang terjadi atas kehendak-Mu. Aku tidak berhak untuk membelakangkan mu  ya Allah.
Ya Allah, berikanlah kelapangan hati, kejernihan fikiran dalam menghadapi segala masalah yang ada. Kumpulkanlah hati-hati ini dalam naungan keagungan cinta-Mu. Ampuni aku dan sahabatku yang bersama-sama berjuang mencari redha-Mu ya Allah..


10 Dec 2011

dh la NFT!!

kenapa manusia ssh nk fhm . .
ssh sgt ke nk fhm . .
bnda yg lps2 tu biarkan la . .
xpyh nk pndang blik bnda yg lps . .
mybe xde rezeki . .
so . .kalo kau bce..tolong la faham NFT!!
biarkan la aq dgn life aq sendri . .
aq sdang bina diri aq utk jd yg t'bek . .
jgn la kau muncul n kusutkan kehidupan aq . .
ckup la kaco aq..
ak pn tgh mencari2 diri aq sbnar . . 
tuhan maha adil..
alhamdulillah de someone yg dihantar untuk mmberi smangat kpda aq . .
tq sgt . .
sbb dia ak gagah berdiri di kaki sndri . .
tnpa dia . .
xmungkin ak gagah berdiri . .
kerna dia jgk aq dpt lupekn mnda yg lepas..
sbb dia jgk aq dh xfikir kebelakang..
tq kwn..
aq mau jd yg t'bek antara yg t'bek . .
to be a better man . . 
sbgai blsn..
aq cb bg yg t'bek utk dia
aq jnji xkn sakitkan dia..
sbb dia byk jgk buat aq senyum.. ^^'
aq hargai smua tu..terima kasih skali lagi awak..dan terima tuhan sbb mndegar keluh kesah dan doa aq..^^

...

saya xboleh buat cmtu......

8 Dec 2011

Salam...aq bru balik jemm ni...nk cite skit la kot...humm.....ape yg xkene ngn aq sbnrnye dlm sebulan dua ni..kdg2 rase sedih,berdebar,gembira,gila2,senyum sorg2,lepak sorg2,sakit pale,dan yg paling aq menyampah ngn diri aq ni adalah sakit dada..time nk tdo je sakit..time wat kerja skit sakit...knp ni..hummm...,mkn xhrau,tdo xckup..knp la susah sgt nk tau jadi ni...tiap2 ari aq pk..tp xdpt jugak tau knp..buat tuh xkene..bt ni xkene...gelisah xtntu pasal..kdg2 jgk aq rase something left behind je...hummm...time nk tulis nih pun rase mcm xsng je..ape nk mati dh ke aq ni...............nmpknye..kene redha jela stiap dugaan atau cabaran yg bakal menjelang dan aq terima.........

7 Dec 2011

Nakal JugaK kaToon2 Nie..hahahahahha!!!

Saya cubit pipi awak (ˇ▽ˇ)-c<ˇ_ˇ)

Awak pun tumbok saya (¬_¬)-o)*з*)

Saya pun majuk and nangis (TT.TT) (TT.TT)

Tapi awak baik, awak sanggup berjoget2 sebab nak pujuk saya balek ~(‾▿‾~)(~‾▿‾)~ ƪ(˘⌣˘)┐ ƪ(˘⌣˘)ʃ ┌(˘⌣˘)ʃ

Then saya pun happy balek \(^.^)/ (^.^)V

-love story-(ɔ ˘⌣˘)~♡♡♡

6 Dec 2011

:)

Kita tulis benda-benda baik., tak semestinya kita baik....
TAPI, sekurang kurangnya kita tak tulis benda-benda tak baik kan????

Kite cakap benda baik, tak semestinya kita baik...
TAPI, sekurang-kurangnya kita tak cakap benda- benda tak baik kan????

Kita buat baik, tak semestinya kita baik...
TAPI sekurang kurangnya kita tak buat benda yang tak baik kan????

~Kalau kita cakap kita baik, confirm kita tak baik~ =,=

Kita bukanlah bagus sangat...

TAPI Insyallah, kita menuju dan berusaha untuk menjadi yang BAIK...
>>Kepada semua, jangan dimatikan sifat ingin berubah dengan perlian, cacian, sindiran..Jangan hiraukan pandangan dari orang lain..berubahlah kerana Allah!!

Apabila terdetik hati kita untuk berubah, Allah sedang pandang kita dengan pandangan kasih sayang... Jangan sia siakan...

~ Selagi nafas boleh dihela, selagi itulah pintu taubat masih terbuka ~
InsyaALLAH..

SofeA JANE~~

Assalamualaikum
jom karaoke lagu tdo aq bersama playlist skali skala! haha!

Sofea Jane..

Kau ibarat permata di dalam hiasan kaca
Yang tak bisa disentuh
Namun hanya boleh dipandang
Ingin sekali ku sentuh
Ingin jua ku memiliki
Kau selalu membuat hatiku merasa berat
Dan kau yang selalu ada
Saat semua pergi
Bagaimana mungkin
Untuk kau mengerti
Kini telah ku sedari
Mimpiku tak bererti sendiri
Andai kau tahu
Apa yang ku mahu
Mahukan dirimu 'tuk mendekatiku
Dan aku tak bisa memaksa dirimu
Walau dalam tidur
Ku kan menantimu hingga akhir nanti
Kau selalu membuat hatiku merasa berat
Dan kau yang selalu ada
Saat semua pergi
Bagaimana mungkin
Untuk kau mengerti
Kini telah ku sedari
Mimpiku tak bererti sendiri

4 Dec 2011

KB-KT-KB-KT =letih dan happy :)

GemBIra  Dan CerIA KeluAR  BERSamA!! :)WLaupUN LEtiH...
THanKS SBb SUdi KLUaR..LYn KAreNAH I...THanKS FRIEND! And U ARe SO DAmN CuTE!!! terGODA n CAir wooooOOO!!! SUKE TgK U BuaT MUKa GERaM BilE TgH BEruSAHA UntUK MAIN GITar TUH...HeEHehe....LAIn KaLI..I aJR LaGI PowWER PUnyE STyLE...THAnkS 

DEAR--
 S.A

22 Nov 2011

eksiden..

Assalamualaikum.. ^^ hari ni aq post pagi2 nie sbb nk crite satu bnda la...tadi kul 2.14am /22/11/2011 .aq nk tdow dh time tuh..tetiba dpt satu call dari kwn aq..mintak tolong pegi kt die..sbb motor die rosak..aq pun..fikir atas dasar sahabat...bgn la dgn muka konyot nye...bawak la motor..mse nk kuar tuh ujan rintik2 je..aq pun jalan trus la..pastuh..tanpa warning nye..hujan trun dgn lebat serentak...jadi kabur la skit penglihatan..tetiba bunyi motor je aq dgr...xtau dari arh mane..then..
aq terlanggar bdk bwk motor xde lampu..aq jatuh n die pun jatuh...nasib la aq idop lagi..aq luka skit2 and skit tersa sakit tulang bahu  kiri..aq punye la nk marah nye......tgk2 budak kg sendiri jgk aq langgar...die xder pape pun...pastuh..aq mrh ar die..die pun mitak maaf berbagai..hahahahha! so...korang jgn jadi cm aq ek...jgn bwk motor time ujan..bhye woo...brek xmakan,jalan licin...mcm2 bleh jadi ar....Peace!!

15 Nov 2011

Keterujaan Melampau~~

Assalamualaikum smua..keterujaan melampau?? ape tuh?maaf la..pagi2 buta smbil study nih..nk crite le skit.. sbbnye...tadi kan..mse lepak2 kt kdai mkn ngn kwn..dapat la satu phone call...tgk2 bapak aq yg call...die ckp duit dh masuk.. n tye bila nk balik?aq pun senyum kemain lagi nye...hahahah! btw..bkn pasal duit aq nk crite...mnde lain la..korang mesti pikir aq tgh sesak la nih..adeeiiii...xla.. tadi,mse call bpak aq tye la..pas praktikal nk kerja ke nk smbung stdy..aq ckp nk kerja..pastuh aq tye la..knp tye? tetiba die kate..bpak nk beli kete tuk along nih..skunk tgh tggu proses loan dari bank la..lmbat skit pasal letak nama along kot..kalo lulus..dapat la kete tuh..aq tye la..kete ape?second hand ke baru??dengan memek muka yg terjelir2 nye..teruja gila...haha..dalam hati ckp..harap2 la myvi  LAGIBEST 1.5cc tuh.. bpak aq ckp la..mesti la kete baru..xkn nk amik second hand plak..bpak amik kete SAGA FL... aq pun jadi blur kejap.. mcm nih.. =,= sbbnrnye..aq xbpe minat SAGA FL tuh...pape pun..rezeki yg datang jgn ditolak..bala jgn dicari..dgn slambe nye..aq jawab aq nk... lagipun bpak aq dh tolong tuh...hargai la spenuhnya....hahahah!tuh yg wat aq jadi teruja smpai mkn xbpe nk kyg dh..hahahh!!

12 Nov 2011

tHe moSt toUchiNg liNe sAid bY a bEst friEnd iS

im not looking for someone who has everything,but someone who has time to spend with me more than anything..im sorry...but you should know that im not PERFECT..i do make MISTAKE and im sorry for that but..im only a HUMAN
when i die,dont come near my body.it is because my hand may not be able to wipe your tears..

11 Nov 2011

11.11.11----------------->> penting ke??

Orang sibuk update pasal 11.11.11 kan ? read this ! dalam kitab satanic the holy is satan . Yg Mr St Wingston father satan bagi tahu yang 11.11.11 hari kebangkitan anak setan dan dajjal yang akan memerintah dunia dan orang akan memuja-muja pada hari keramat yg bratus tahun Wiliam satan tunggu-tunggukan . Sebenarnya orang tak akan tahu apakah makna tarikh tersebut malah pada hari Jumaat datangnya kami untuk menyesat semua agama islam , kristian dan buddha . Dan di mana nanti yahudi dan kami akan gembira kerana kebodohan manusia yang ada agama tapi tidak guna dengan betul . Sesungguhnya father of god satan akan terus menyesat anak-anak adam , St Mary and Crist Jesus . Maka kiamat akan muncul pada hari Jumaat dan tarikh ini bermakna untuk kami . Semperna keturunan kami 6.6.6 9.9.9 dan 11.11.11 .

ps/::copy/paste

10 Nov 2011

erm~~

puas sudah aku membentangkan setiap detik dan waktu dengan senyuman dimukaku hari ini..entah mengapa tiba-tiba jiwaku bagai di hentak.. aku merintih sendirian.. entah mengapa di suasana pagi sebegini aku harus melawan kesakitan yang melanda jiwaku... jika benar luka itu masih bersisa... maka aku harus segera melenyapkan semua memori duka.... sebak rasa dadaku menahan keperihatan sebegini... aku hanya mampu memandang, menanti dan menunggu sampai bila aku harus menerima semua ketentuan yang diperuntukkan buatku... kadangkala aku rasa tidak adil untuk aku bernafas di bumi ini, namun segera aku menyedarkan diri aku sendiri, bahawa setiap kesakitan yang Allah sediakan untukku hanyalah untuk menguji sejauh mana keimanan aku..tenang sekali melafaz dua kalimah syahadah..terasa lapang dadaku....
aku sendiri tidak tahu entah dimana aku harus mulakan, aku tidak tahu mengapa tiba-tiba hati ini di sentuh duka semalam... aku sudah berupaya untuk melupakan semua kesakitan yang diberikan, namun dengan tiba-tiba, perasaan itu hadir kembali... bayangan semalam bagaikan memaksa aku merintih sendiri... Aku jadi rindu pada kenangan lama dan aku begitu sayu sekali bila mengenangkan sekeping hati yang telah di hancur dilumatkan oleh sorang insan yang bergelar kekasih,3tahun yg lalu...sudah puas air mata ini mengalir di pipi... sudah reda bengkak yang bernanah di hati ini, sudah surut dendamku, sudah puas aku memujuk diri... namun mengapa tetiba bayangan semalam menghambat perasaanku hingga berair kelopak mataku.... ku sapu airmata yang hampir mengalir, aku tidak mahu ianya mengalir dipipi ini untuk kesekian kalinya... biarlah ku simpan airmataku ini untuk kegembiraan...puas sudah ku meratapi sebuah nasib yang diperuntukan buatku... sehingga kehari ini aku masih lagi mampu untuk terus bersabar dengan setiap kelukaan demi kelukaan... hati ini bagaikan sudah menjadi lali untuk kesakitan, kelukaan, penindasan, ketandusan!!! ah!! sungguh... sebenarnya aku tidak mampu lagi untuk meratapi sebuah lagi kelukaan... biarlah pengalaman lalu berlalu bagai angin... ya!! aku sudah tidak mampu lagi, aku sudah tidak kuat lagi untuk memikul bebanan duka.. menyesal??? langsung tidak terdetik di hatiku, kerana aku sendiri yang memutuskan jalan hidupku,. Untuk apa aku menyesal, kerana semuanya kehendak Tuhan... Cuma apa yang aku harapkan... moga ada sinar kebahagiaan buatku...

Video nie tribute kepada NIRVANA
from Yuna
aq minat giler lagu ni..enjoy ye smua..bwh nih ade lirik aq letak :)


Come as you are, as you were
As I want you to be
As a friend, as a friend
As an old enemy

Take your time, hurry up
The choice is yours, don’t be late
Take a rest as a friend
As an old

Memoria, memoria
Memoria, memoria

Come doused in mud, soaked in bleach
As I want you to be
As a trend, as a friend
As an old

Memoria, memoria
Memoria, memoria

Courtesy of lyricshall.com

And I swear that I don’t have a gun
No I don’t have a gun
No I don’t have a gun

And I swear that I don’t have a gun
No I don’t have a gun
No I don’t have a gun

Memoria, memoria
Memoria, memoria

And I swear that I don’t have a gun
No I don’t have a gun
No I don’t have a gun

And I swear that I don’t have a gun
No I don’t have a gun
No I don’t have a gun

Memoria, memoria
Memoria, memoria

4 Nov 2011

RaHsia Bulan KelaHiran

APRIL~~

Assalamualaikum kwn2..ne entry sal rahsia bulan kelahiran iaitu april..sbb aq lahir bulan april..yang aq tande ✔ tuh,,,byk persamaan ngn aq.. humm...


  • Sangat aktif dan dinamik.✔
  • Cepat bertindak membuat keputusan tetapi cepat menyesal.✔
  • Sangat menarik dan pandai menjaga diri.
  • Punya daya mental yang sangat kuat.
  • Suka diberi perhatian.
  • Sentiasa menyendiri untuk melepaskan perasaan dan luahan hati✔
  • Sangat diplomatik (pandai memujuk ).
  • Berkawan dan pandai menyelesaikan masalah orang.✔
  • Sangat berani dan tiada perasaan takut.✔
  • Suka perkara yang mencabar, pengasih, penyayang, sopan santun dan pemurah.✔
  • Emosi cepat terusik.✔
  • Cuba kawal perasaan.✔
  • Pendiam jika di depan seseorang yang rapat✔
  • Kecenderungan bersifat pendendam.✔
  • Agresif dan kelam kabut dalam membuat keputusan.✔
  • Kuat daya ingatan.
  • Suka melakukan perkara yang sengal tapi akhirnya dapat malu✔
  • Rela beralah walaupun sakit hati di kemudian hari✔
  • Gerak hati yang sangat kuat.✔
  • Sangat meminati dengan seni seperti muzik ✔
  • Pandai mendorong diri sendiri dan memotivasikan orang lain.
  • Berpenyakit disekitar kepala dan dada.✔
  • Sangat cemburu dan terlalu cemburu✔

3 Nov 2011

SoalaN-SoalaN yg MembUatkaN oRg Bengang!!!

1.Bila org nampak anda baring tutup mata:
S: Ko tidur ke?
J: Tak lah, aku tgh training mcm mana nak mati la..
...
2. Imagine anda bawa tv anda yg rosak ke technician tuk repair n dia masih juga tanya:
S: Mahu repair tv ke?
J: Tak lah, aku boring je, jadi aku bawa la tv aku ni gi jln2 sini.

3. Bila time hujan kwn anda nampak anda kluar,dia tanya:
S: Ko kluar time hujan ni?
J: Eh tak lah, hujan turun lagi sekali baru aku kluar.=-?

4. Time ko baru bangun tidur,..........
S: Ko dah bangun?
J: Ish, aku tidur sambil jalan ni! (=|

5. Kawan anda call ke telefon rumah anda:
S: Ko kat Mana?
J: Kat bus stop ni! :/

6. Kawan anda nampak anda kluar dari bilik mandi basah2:
S: Ko baru mandi ke?
J: Mana ada, aku terjatuh dlm lubang tandas lah :&

7. Anda bediri di dlm lift di tingkat paling bawah sekali tiba-tiba ada orang tanya:
S: Going up ke?
J: Eh tak lah, saya tengah tunggu apartment saya turun ni.

8. Boyfren anda g rumah anda bawa sejambak bunga. And anda masih juga tanya dia:
S: Eeeh,bunga ke tu?
J: Tak la sayang! Paku-pakis dengan kubis lah ni.X_X

9. Anda di dlm toilet, pintu bekunci, tib-tiba ada org katuk pintu n dia tanya:
S: Ada orang tak?
J: (Suara Kiut) Takde orang! Tahi yang becakap ni!!!..

eternal peace of me~~

Yayayayayyaa!

Gambar neh wat aq ngn roomate aq gelak smpai menanges...! hahahahahahahahahhahahahahahahahaha!

2 Nov 2011

Sorry~~ Just My Little braiN thinking~~

This is ur LIFE.~~do wht u love,and do it often..If u dont like smthing,change it! if u dont like ur job,quit! if u dont have enough time,stop watching tv.If u are looking for the love of ur life,stop..!they will be waiting for u when u start doing things u love..stop over analyzing,life is so simple..all emotions are beautiful when u eat,appreciate every last bite..open ur mind,arm and heart to new things and people,we are united in our differences...ask the next person, u see what their passion is,and share ur inspiring dream with them..travel often!! getting lost help u find ur self..some opportunities only come once,seize them..life is short..live ur dream and share ur passion!

29 Oct 2011

KereTa Oh KereTa~~

Assalamualaikum.. :)nie ade entry pasal kete skit la..aq nk pkai smua kt bwh neh nnti...(boleh ke?)huhu
doakan aq berjaye penuhi cita2 kt bwh neh.. :)

1st >>SATRIA NEO R3
InsyAllah..abes praktikal bulan 3 2012,aq nk kerja n nk cari kete neh dulu.. ngeh3...smart kan?sesuai la kot ngn aq..remaja..lalalaaa.. wlaupon proton je..tapi..selessa seyhh!! :P

 2nd >>HONDA CITY 
Nie plak aq nk pkai umo 23 or 24thn...kalo buleh sblum umo 26thn..nmpak mcm org tua pnye style..tapi..kalo kite makeup balik..fuhh..smartt tahap gaban..!!

3rd >>NISSAN SKYLINE GTR R34
Nie mmg Btul2 target aq la..hahahahha! idaman dari kecik ooouhhh...harap aq dpt pkai sblum ade fmly sndri la..amin... :)wlaupon mahal..bkn penghalang..kita boleh usaha kalo nk kn nye rite?(mcm nk awek jgk kot)
hehe..usaha means ikut jalan yg baik la..bkn merompak,mencuri...DOakan aq jgk..lalalla!

 4th >> NISSAN GRAND LIVINA
Nampak mPv neh? mesti dh tau kan?? kalo pkai neh untuk bekerluarga la plak...agak2 taon bile neh..??haha!tuhan je yg tau :P

28 Oct 2011

REaLity Of Me~~




Life isn't just full of happiness,
It's sunsets, it's love, it's tears.
It's the thoughts of yesterdays memories,
That can wash away all out fears.

It's that very painful experience,
That each one of us has had.
It's the laughter that fills the air,
It's the tears when you are sad.

It's loving that someone special,
That at one time made you smile.
It's the pain of losing that person,
But the memories that make it worthwhile.

It's that child in every one of us,
Although in time we'll all be old.
It's the good times we'll never forget,
It's the memories we'll always hold.

It's the hug that we all need,
When we'd rather drown in our sorrow.
It's the hope in every one of us,
That makes us hold on for tomorrow.


SEkepING GaMbar boLEH mENGHuraiKAN bERIBU peRKAtAAn~~~

26 Oct 2011

Hati=Heart

Assalamualaikum!! just  my discharges :)

Hidden deep within my heart there is a place! a place none will ever see!!a place so deeply protected..sometimes its hidden from me.this place is for all the emotions that i cannot share.it's a dark place, one will never know.a place i shall not dare to go,a place which holds all my lost dreams.....every now and then,i look into this place only to feel empty.i leave it behind with sad disgrace.many times i have wondered why i've hidden this place...only to be shown..that it must be this way.So i go on never speaking of these feelings unsure why their there.for who needs these feelings,if there is no one here to share.so many times i wish to walk away..forget about tomorrow as well as yesterday.. never showing my true self,insecure of what one might say...one day i know, i'll venture on.for one day i know...this place shall be gone...when that time comes and the light shines upon me...then this is the time...yeahh..!! i know i've been set free......

18 Oct 2011

SENTUHAN 2 BUDAK~~~

Hai dan Assalamualaikum semua...nie nk share skit video aq ngn kwn aq mase sem 1 dulu2...ahhaha...kami main lagu another you..main xabis pun..skit2 je intro..kiteorg bukan pndai sgt pun main gitar..hehe..pape pun enjoy ya... :)

17 Oct 2011

Price Tag? :)

Assalamualaikum,,,awal btul aq bagun kan??haha..sbnrye xtdow pun..niyh pagi2 aq nk post satu lirik lagu  ngn kord guitar skali aaa hehe!..sbb ade sorg kwn baik aq neh minat sgt lagu neh slpas direkemenkan.. :) jgn marah u ehh?? sape tau..nnyi dalam ati yea..lgpun,skunk neh aq nga tggu die cover lagu neh versi acoustic la..nanti kalo die dh cover aq try mitak izin die nk upload  kt sini..hehehe!


Intro: C Em Am F

C                           Em
Seems like everybodys got a price,
                           Am  
I wonder how they sleep at night.
When the sale comes first,
         F 
And the truth comes second, 
Just stop, for a minute and
C
Smile:)
                    Em
Why is everybody so serious!
               Am 
Acting so damn mysterious
You got your shades on your eyes
       F
And your heels so high
That you can't even have a good
C
Time.

Pre-chorus.
                        Em
Everybody look to their left (yeah)
                        Am
Everybody look to their right (ha)
Can you feel that (yeah)
F
Well pay them with love tonight... 

Chorus:
                   C
It's not about the money, money, money
                   Em
We don't need your money, money, money
                       Am
We just wanna make the world dance,
                 F 
Forget about the Price Tag.

             C
Ain't about the (ha) Ka-Ching Ka-Ching.
                Em
Aint about the (yeah) Ba-Bling Ba-Bling
                Am
Wanna make the world dance, 
                 F
Forget about the Price Tag.

Verse 2.

(Listen, Okay.)
C                          Em
We need to take it back in time,
                      Am 
When music made us all UNITE!
                             F
And it wasn't low blows and video Hoes,
Am I the only one gettin...
C 
tired?
                    Em
Why is everybody so obsessed?
                   Am
Money can't buy us happiness.
                        F
If we all slow down and enjoy right now
Gurantee we'll be feelin
C
All right.

Pre-chorus.
                        Em
Everybody look to their left (yeah)
                        Am
Everybody look to their right (ha)
Can you feel that (yeah)
F
Well pay them with love tonight... 

Chorus:
                   C
It's not about the money, money, money
                   Em
We don't need your money, money, money
                       Am
We just wanna make the world dance,
                 F 
Forget about the Price Tag.

             C
Ain't about the (ha) Ka-Ching Ka-Ching.
                Em
Aint about the (yeah) Ba-Bling Ba-Bling
                Am
Wanna make the world dance, 
                 F
Forget about the Price Tag.

F
Yeah yeah
C
Well, keep the price tag/
And take the cash back
Em
Just give me six strings/ and a half stack
Am
And you can keep the cars
Leave me the garage
F
And all I..
Yes all I need are keys and guitars
C
And guess what, in 30 seconds I’m leaving to Mars
Em
Yea we leaving across these undefeatable odds
Am
Its like this man, you can’t put a price on life
F                                                 C
We do this for the love so we fight and sacrifice everynight
So we aint gon stumble and fall never
Em
Waiting to see, a sign of defeat uh uh
Am
So we gon keep everyone moving there feet
F
So bring back the beat and everybody sing
It’s not about…

Chorus:
                     C
It's ain't about the money, money, money
                   Em
We don't need your money, money, money
                       Am                                      F
We just wanna make the world, world, world, world, world world dance, 
OooOOoooooOOOOh! Yeah!
 
C
Ba-Bling Ba-Bling
                   Em
Aint abouth the uh. Cha-Ching Cha-Ching
                Am
Wanna make the world dance,
                 Em 
Forget about the Price Tag.

5 Oct 2011

Untukmu Sahabatku

Awk...Sebenarnya dalam kepedihan ada pengalaman berharga..Dalam kepahitan ada kesembuhan yang menguatkan..Dalam kekacauan sekali pun,ada ketabahan dan usaha untuk keluar dari semua masalah itu..Bahagia dan derita itu saling membelakangi seperti 2 sisi duit syiling..Bila kebahagiaan datang,penderitaan berada di sebelah sisi yang tertutup..Tetapi pada saat penderitaan itu datang,kebahagiaan juga berada disisi yang tertutup..Tolong lupakan penderitaan,berjuanglah untuk mengubah keadaan dengan sepenuh tenaga untuk membalikkan keadaan...Satu pesanan SAYA! Tiada harapan yang bersinar lebih terang di kala kegelapan, melainkan harapan yang dipancarkan oleh keimanan kita kepada Allah SWT.... Keimanan kita... Ya!! itulah dia harapan yang akan menyuluh jalan keluar di kala kelemahan dan derita. Mahukan kebahagiaan, maka kembalilah pada Tuan Punya Kebahagian, iaitu Allah...Maka yang penting adalah doa, keimanan yang mantap, berusaha dan jangan putus asa dalam mencari kebahagiaan!

25 Sep 2011

Bahagia Dan Derita


Kebahagiaan  datang hanya sesaat… tetapi mengapa penderitaan datang itu dirasakan sangat lama dan berterusan hadir dalam setiap saat hidup kita?
Sebenarnya dalam pedihan ada pengalaman berharga. Dalam kepahitan ada kesembuhan yang menguatkan. Dalam kekacauan sekali pun ada ketabahan dan usaha untuk keluar dari semua masalah itu.
Kehidupan ini adalah seperti satu pakej sebenarnya.
Bahagia dan menderita itu saling membelakangi, seperti dua sisi duit syiling. Bila kebahagiaan datang, penderitaan ada pada sisi sebelah lagi yang tertutup. Tetapi pada saat penderitaan itu datang, bahagia juga berada di sisi sebelah lagi yang tertutup.“Sesungguhnya sesudah kesulitan ada kemudahan” (QS. Al-Insyirah : 6), hanya orang yang bijaksana akan dapat melihat sisi syiling itu dari  sudut syiling itu berdiri, dapat melihat keduanya.
Lupakan penderitaan, berjuanglah untuk mengubah keadaan dengan sepenuh tenaga untuk “membalikkan” keadaan. Mereka yang memiliki sense of humor dapat melihat sesuatu dari sudut  yang indah. Menjadikan kesedihan menjadi gelak tawa. Membuat air mata kepedihan menjadi air mata bahagia.
Tiada harapan yang bersinar lebih terang di kala kegelapan, melainkan harapan yang dipancarkan oleh keimanan kita kepada Allah SWT. Keimanan kita. Ya, itulah dia harapan yang akan menyuluh jalan keluar di kala kelemahan dan derita. Mahukan kebahagiaan, maka marilah pada Tuan Punya Kebahagian, iaitu Allah.
Maka yang penting adalah doa, keimanan yang mantap, berusaha dan jangan putus asa dalam mencari kebahagiaan!
Ujian adalah lumrah.Tetapi jangan berputus asa. Usaha dan usaha lagi.
Yakin kepada Allah SWT. Berputus asa samalah dengan kita tidak lagi meyakini-Nya. Sebab itu, Allah amat membenci mereka yang berputus asa. Rahmat Allah sudah sangat luas. Justeru di manakah ruang kita hendak berputus asa kepada-Nya?
Kita langsung tiada alasan untuk berputus asa hakikatnya.

Cinta Itu Menyakitkan



Cinta itu menyakitkan bila kita mencintai tapi dikhianati.

Cinta itu menyakitkan bila kita mencintai tapi tidak dihargai.

Cinta itu menyakitkan bila kita mencintai tapi tidak dimengerti.

Cinta itu menyakitkan bila kita mencintai tapi disalah mengerti.

Cinta itu menyakitkan bila kita mencintai tapi tidak dihiraukan.

Cinta itu menyakitkan bila kita mencegah dan melarang untuk kebaikan tapi dimusuhi

Cinta itu menyakitkan tatkala kita tidak menghiraukan jeritan dan peringatan dari orang yang mencintai kita.

Cinta itu menyakitkan bila kita mencintai tapi cinta kita dipermainkan.


Tapi tahukah kamu…
Hati Bapa sakit saat Dia mencintai tapi cintaNya dan anugerahNya dipermainkan.

Hati Bapa sakit saat Dia menjerit “Jangan kesana dan kembalilah sekarang” tapi tidak kita hiraukan.

Hati Bapa sakit saat Dia melarang kita untuk kebaikan tapi kita memusuhiNya.

Hati Bapa sakit saat Dia mencintai tapi cintaNya tidak dihiraukan.

Hati Bapa sakit saat Dia mencintai tapi cintaNya disalah mengerti.

Hati Bapa sakit saat Dia mencintai tapi cintaNya tidak dimengerti.

Hati Bapa sakit saat Dia mencintai tapi kita tidak menghargai cintaNya.

Hati Bapa begitu sakit saat Dia mencintai tapi kita menghianati cintaNya.


Dan akhirnya, Bapa hanya mampu terdiam melihat kita melukaiNya.

Dia hanya mampu menangis dan menanggung sakit saat kita melukaiNya.

Dia hanya mampu menunggu kita untuk kembali padaNya dengan berderai air mata.

Dia hanya mampu berkata “Kembalilah padaKu” dengan air mata.

Dia hanya mampu menunggu kita bertaubat dan meninggalkan tingkah kita yang menyakitiNya
.

Bila Dia Menjauh, Bila Dia Mengelak



Kadang – kadang,
Bila dia menolak,
Bila dia menjauh,
Bila dia mengelak,
Bukan sebab dia membenci kamu…
Bukan kerana kamu seorang yang bertepuk sebelah tangan…
Bukan kerana cuma kamu seorang yang merasakan segala rasa itu…
Tetapi kerana dia tahu,
Dan kerana dia sedar,
Ini bukan caranya,
Ini bukan masanya,

Walaupun dia punya rasa yang sama.Dia melakukan itu,
Kerana tak mahu ‘merosakkan’ kamu….
Kerana tak mahu kamu terfitnah oleh dirinya…
Fahamilah dia,
Dan maafkan dia.

19 Sep 2011

Sifat Wanita Tidak Di Sukai Lelaki



Tiada manusia yang sempurna di dunia ini. Setiap manusia mempunyai kelemahan masing-masing, tidak kira lelaki ataupun wanita semuanya sama sahaja. Apa yang kita perlu lakukan ialah memahami antara satu sama lain dan cuba mengawal keadaan dengan cara yang bijak dan waras.
Sebagai wanita, anda perlu bijak memahami sikap dan tingkahlaku pasangan anda. Dari masa ke semasa anda perlu meningkatkan tahap pengetahuan anda berkaitan sikap teman lelaki atau suami anda. Oleh sebab lelaki mempunyai sifategoyang tinggi , wanita harus lebih bijak berdepan dengan perkara sebegini. Seperti yang anda tahu, lelaki lemah dengan pujuk rayu seorang wanita tidak kira si wanita itu adalah teman biasa, teman lelaki, kekasih atau isterinya sendiri. Walaubagaimanapun seorang lelaki masih tidak selesa dengan wanita yang mempunyai sifat buruk walaupun secantik mana pun wanita itu.
Berikut adalah beberapa sifat-sifat wanita yang tidak digemari oleh lelaki yang perlu anda titikberatkan untuk menjamin kebahagian anda.
1. Tidak Puas
Walaupun lelaki memiliki sifat tidak pernah puas, namun berdasarkan kajian yang dilakukan, wanita lebih sukar untuk dipuaskan di dalam apa jua aspek. Wanita juga dikatakan inginkan kesempurnaan, yang sememangnya mustahil untuk dikecapi. Saya rasa tidak perlu huraikan perkaran ini kerana anda boleh berfikir secara rasional tehadap sikap ini.
2. Mata Duitan
Wanita itu adalah menipu sama sekali jika dia menyatakan sedikit pun tidaktertarik dengan wang. Ini kerana lelaki akan tertarik dengan wanita disebabkan oleh tarikan seks manakala wanita tertarik dengan lelaki disebabkan oleh dorongan wang dan kemewahan. Itu adalah benar kerana, cuba anda perhatikan artis-artis Negara kita sudahlah. Siti nurhaliza kahwin dengan siapa? Walaupun dia sudah kaya. Norjuma pengacara TV3 kahwin dengan siapa? Orang yang berstatus datuk juga. Sememangnya susah hendak cari cinta sejati, semuanya adalah kepuraaan.

3. Suka Mengatur
Apabila wanita mempunyai peluang, wanita akan cuba mengatur kehidupan lelaki. Termasuklah cara berpakaian, bila anda boleh keluar rumah, balik dalam masa yang diberikan, tidak boleh balik lewat, tidak boleh keluar seorang, dan macam-macam perkara yang terbatas. Ini boleh membuatkan lelaki rimas dengan situasi ini.
Wanita tidak sedar sikap sebegitu bukan dapat menambah baik hubungan yang terjalin sebaliknya hanya akan membinasakan. Lelaki lebih suka kehidupannya tidak dikongkong oleh perkara-perkara sebegini.
4. Cemburu Buta
Cemburu tandanya sayang, betul ke? Atau cemburu tandanya bengang. Namun sikap cemburu yang keterlaluan hanya akan membuatkan lelaki didorong untuk membuat perkara yang dicemburui itu dengan lebih kerap lagi.
Ini kerana ramai wanita yang cemburu berlebih-lebihan semata-mata untuk mendapatkan perhatian daripada insan tersayang. Apatah lagi jika teman lelakinya boleh dikategorikan sebagai kacak dan mempunyai kerjaya yang teguh, lagilah dia risau.
Kepada wanita yang mempunyai sikap sebegini, segeralah berubah kerana teman lelaki anda tidak akan mampu bertahan selamanya dengan sikap anda yang sebegitu.
5. Emosional
Sudah menjadi kebiasaan wanita akan mengalirkan air mata apabila sesuatu yang membuat hatinya tergores dan terluka. Tetapi wanita tidak boleh mengambil kesempatan dengan menggunakan air mata sebagai senjata untuk melemahkan lelaki. Jika kerap digunakan, ia dikuatiri akan membuat lelaki anda meluat. Tidak salah menunjukkan emosi yang anda itu sedang merajuk dan sebagainya, tetapi kawal-kawalah diri anda supaya teman lelaki anda tidak menjauhi anda suatu hari nanti.

Klik jap..tgk la.. awesome kot!!