22 Nov 2011

eksiden..

Assalamualaikum.. ^^ hari ni aq post pagi2 nie sbb nk crite satu bnda la...tadi kul 2.14am /22/11/2011 .aq nk tdow dh time tuh..tetiba dpt satu call dari kwn aq..mintak tolong pegi kt die..sbb motor die rosak..aq pun..fikir atas dasar sahabat...bgn la dgn muka konyot nye...bawak la motor..mse nk kuar tuh ujan rintik2 je..aq pun jalan trus la..pastuh..tanpa warning nye..hujan trun dgn lebat serentak...jadi kabur la skit penglihatan..tetiba bunyi motor je aq dgr...xtau dari arh mane..then..
aq terlanggar bdk bwk motor xde lampu..aq jatuh n die pun jatuh...nasib la aq idop lagi..aq luka skit2 and skit tersa sakit tulang bahu  kiri..aq punye la nk marah nye......tgk2 budak kg sendiri jgk aq langgar...die xder pape pun...pastuh..aq mrh ar die..die pun mitak maaf berbagai..hahahahha! so...korang jgn jadi cm aq ek...jgn bwk motor time ujan..bhye woo...brek xmakan,jalan licin...mcm2 bleh jadi ar....Peace!!

15 Nov 2011

Keterujaan Melampau~~

Assalamualaikum smua..keterujaan melampau?? ape tuh?maaf la..pagi2 buta smbil study nih..nk crite le skit.. sbbnye...tadi kan..mse lepak2 kt kdai mkn ngn kwn..dapat la satu phone call...tgk2 bapak aq yg call...die ckp duit dh masuk.. n tye bila nk balik?aq pun senyum kemain lagi nye...hahahah! btw..bkn pasal duit aq nk crite...mnde lain la..korang mesti pikir aq tgh sesak la nih..adeeiiii...xla.. tadi,mse call bpak aq tye la..pas praktikal nk kerja ke nk smbung stdy..aq ckp nk kerja..pastuh aq tye la..knp tye? tetiba die kate..bpak nk beli kete tuk along nih..skunk tgh tggu proses loan dari bank la..lmbat skit pasal letak nama along kot..kalo lulus..dapat la kete tuh..aq tye la..kete ape?second hand ke baru??dengan memek muka yg terjelir2 nye..teruja gila...haha..dalam hati ckp..harap2 la myvi  LAGIBEST 1.5cc tuh.. bpak aq ckp la..mesti la kete baru..xkn nk amik second hand plak..bpak amik kete SAGA FL... aq pun jadi blur kejap.. mcm nih.. =,= sbbnrnye..aq xbpe minat SAGA FL tuh...pape pun..rezeki yg datang jgn ditolak..bala jgn dicari..dgn slambe nye..aq jawab aq nk... lagipun bpak aq dh tolong tuh...hargai la spenuhnya....hahahah!tuh yg wat aq jadi teruja smpai mkn xbpe nk kyg dh..hahahh!!

12 Nov 2011

tHe moSt toUchiNg liNe sAid bY a bEst friEnd iS

im not looking for someone who has everything,but someone who has time to spend with me more than anything..im sorry...but you should know that im not PERFECT..i do make MISTAKE and im sorry for that but..im only a HUMAN
when i die,dont come near my body.it is because my hand may not be able to wipe your tears..

11 Nov 2011

11.11.11----------------->> penting ke??

Orang sibuk update pasal 11.11.11 kan ? read this ! dalam kitab satanic the holy is satan . Yg Mr St Wingston father satan bagi tahu yang 11.11.11 hari kebangkitan anak setan dan dajjal yang akan memerintah dunia dan orang akan memuja-muja pada hari keramat yg bratus tahun Wiliam satan tunggu-tunggukan . Sebenarnya orang tak akan tahu apakah makna tarikh tersebut malah pada hari Jumaat datangnya kami untuk menyesat semua agama islam , kristian dan buddha . Dan di mana nanti yahudi dan kami akan gembira kerana kebodohan manusia yang ada agama tapi tidak guna dengan betul . Sesungguhnya father of god satan akan terus menyesat anak-anak adam , St Mary and Crist Jesus . Maka kiamat akan muncul pada hari Jumaat dan tarikh ini bermakna untuk kami . Semperna keturunan kami 6.6.6 9.9.9 dan 11.11.11 .

ps/::copy/paste

10 Nov 2011

erm~~

puas sudah aku membentangkan setiap detik dan waktu dengan senyuman dimukaku hari ini..entah mengapa tiba-tiba jiwaku bagai di hentak.. aku merintih sendirian.. entah mengapa di suasana pagi sebegini aku harus melawan kesakitan yang melanda jiwaku... jika benar luka itu masih bersisa... maka aku harus segera melenyapkan semua memori duka.... sebak rasa dadaku menahan keperihatan sebegini... aku hanya mampu memandang, menanti dan menunggu sampai bila aku harus menerima semua ketentuan yang diperuntukkan buatku... kadangkala aku rasa tidak adil untuk aku bernafas di bumi ini, namun segera aku menyedarkan diri aku sendiri, bahawa setiap kesakitan yang Allah sediakan untukku hanyalah untuk menguji sejauh mana keimanan aku..tenang sekali melafaz dua kalimah syahadah..terasa lapang dadaku....
aku sendiri tidak tahu entah dimana aku harus mulakan, aku tidak tahu mengapa tiba-tiba hati ini di sentuh duka semalam... aku sudah berupaya untuk melupakan semua kesakitan yang diberikan, namun dengan tiba-tiba, perasaan itu hadir kembali... bayangan semalam bagaikan memaksa aku merintih sendiri... Aku jadi rindu pada kenangan lama dan aku begitu sayu sekali bila mengenangkan sekeping hati yang telah di hancur dilumatkan oleh sorang insan yang bergelar kekasih,3tahun yg lalu...sudah puas air mata ini mengalir di pipi... sudah reda bengkak yang bernanah di hati ini, sudah surut dendamku, sudah puas aku memujuk diri... namun mengapa tetiba bayangan semalam menghambat perasaanku hingga berair kelopak mataku.... ku sapu airmata yang hampir mengalir, aku tidak mahu ianya mengalir dipipi ini untuk kesekian kalinya... biarlah ku simpan airmataku ini untuk kegembiraan...puas sudah ku meratapi sebuah nasib yang diperuntukan buatku... sehingga kehari ini aku masih lagi mampu untuk terus bersabar dengan setiap kelukaan demi kelukaan... hati ini bagaikan sudah menjadi lali untuk kesakitan, kelukaan, penindasan, ketandusan!!! ah!! sungguh... sebenarnya aku tidak mampu lagi untuk meratapi sebuah lagi kelukaan... biarlah pengalaman lalu berlalu bagai angin... ya!! aku sudah tidak mampu lagi, aku sudah tidak kuat lagi untuk memikul bebanan duka.. menyesal??? langsung tidak terdetik di hatiku, kerana aku sendiri yang memutuskan jalan hidupku,. Untuk apa aku menyesal, kerana semuanya kehendak Tuhan... Cuma apa yang aku harapkan... moga ada sinar kebahagiaan buatku...

Video nie tribute kepada NIRVANA
from Yuna
aq minat giler lagu ni..enjoy ye smua..bwh nih ade lirik aq letak :)


Come as you are, as you were
As I want you to be
As a friend, as a friend
As an old enemy

Take your time, hurry up
The choice is yours, don’t be late
Take a rest as a friend
As an old

Memoria, memoria
Memoria, memoria

Come doused in mud, soaked in bleach
As I want you to be
As a trend, as a friend
As an old

Memoria, memoria
Memoria, memoria

Courtesy of lyricshall.com

And I swear that I don’t have a gun
No I don’t have a gun
No I don’t have a gun

And I swear that I don’t have a gun
No I don’t have a gun
No I don’t have a gun

Memoria, memoria
Memoria, memoria

And I swear that I don’t have a gun
No I don’t have a gun
No I don’t have a gun

And I swear that I don’t have a gun
No I don’t have a gun
No I don’t have a gun

Memoria, memoria
Memoria, memoria

4 Nov 2011

RaHsia Bulan KelaHiran

APRIL~~

Assalamualaikum kwn2..ne entry sal rahsia bulan kelahiran iaitu april..sbb aq lahir bulan april..yang aq tande ✔ tuh,,,byk persamaan ngn aq.. humm...


  • Sangat aktif dan dinamik.✔
  • Cepat bertindak membuat keputusan tetapi cepat menyesal.✔
  • Sangat menarik dan pandai menjaga diri.
  • Punya daya mental yang sangat kuat.
  • Suka diberi perhatian.
  • Sentiasa menyendiri untuk melepaskan perasaan dan luahan hati✔
  • Sangat diplomatik (pandai memujuk ).
  • Berkawan dan pandai menyelesaikan masalah orang.✔
  • Sangat berani dan tiada perasaan takut.✔
  • Suka perkara yang mencabar, pengasih, penyayang, sopan santun dan pemurah.✔
  • Emosi cepat terusik.✔
  • Cuba kawal perasaan.✔
  • Pendiam jika di depan seseorang yang rapat✔
  • Kecenderungan bersifat pendendam.✔
  • Agresif dan kelam kabut dalam membuat keputusan.✔
  • Kuat daya ingatan.
  • Suka melakukan perkara yang sengal tapi akhirnya dapat malu✔
  • Rela beralah walaupun sakit hati di kemudian hari✔
  • Gerak hati yang sangat kuat.✔
  • Sangat meminati dengan seni seperti muzik ✔
  • Pandai mendorong diri sendiri dan memotivasikan orang lain.
  • Berpenyakit disekitar kepala dan dada.✔
  • Sangat cemburu dan terlalu cemburu✔

3 Nov 2011

SoalaN-SoalaN yg MembUatkaN oRg Bengang!!!

1.Bila org nampak anda baring tutup mata:
S: Ko tidur ke?
J: Tak lah, aku tgh training mcm mana nak mati la..
...
2. Imagine anda bawa tv anda yg rosak ke technician tuk repair n dia masih juga tanya:
S: Mahu repair tv ke?
J: Tak lah, aku boring je, jadi aku bawa la tv aku ni gi jln2 sini.

3. Bila time hujan kwn anda nampak anda kluar,dia tanya:
S: Ko kluar time hujan ni?
J: Eh tak lah, hujan turun lagi sekali baru aku kluar.=-?

4. Time ko baru bangun tidur,..........
S: Ko dah bangun?
J: Ish, aku tidur sambil jalan ni! (=|

5. Kawan anda call ke telefon rumah anda:
S: Ko kat Mana?
J: Kat bus stop ni! :/

6. Kawan anda nampak anda kluar dari bilik mandi basah2:
S: Ko baru mandi ke?
J: Mana ada, aku terjatuh dlm lubang tandas lah :&

7. Anda bediri di dlm lift di tingkat paling bawah sekali tiba-tiba ada orang tanya:
S: Going up ke?
J: Eh tak lah, saya tengah tunggu apartment saya turun ni.

8. Boyfren anda g rumah anda bawa sejambak bunga. And anda masih juga tanya dia:
S: Eeeh,bunga ke tu?
J: Tak la sayang! Paku-pakis dengan kubis lah ni.X_X

9. Anda di dlm toilet, pintu bekunci, tib-tiba ada org katuk pintu n dia tanya:
S: Ada orang tak?
J: (Suara Kiut) Takde orang! Tahi yang becakap ni!!!..

eternal peace of me~~

Yayayayayyaa!

Gambar neh wat aq ngn roomate aq gelak smpai menanges...! hahahahahahahahahhahahahahahahahaha!

2 Nov 2011

Sorry~~ Just My Little braiN thinking~~

This is ur LIFE.~~do wht u love,and do it often..If u dont like smthing,change it! if u dont like ur job,quit! if u dont have enough time,stop watching tv.If u are looking for the love of ur life,stop..!they will be waiting for u when u start doing things u love..stop over analyzing,life is so simple..all emotions are beautiful when u eat,appreciate every last bite..open ur mind,arm and heart to new things and people,we are united in our differences...ask the next person, u see what their passion is,and share ur inspiring dream with them..travel often!! getting lost help u find ur self..some opportunities only come once,seize them..life is short..live ur dream and share ur passion!

Klik jap..tgk la.. awesome kot!!