27 Jan 2012

BACAAN AL-QURAN - Sheikh Saad ibn Sa`id Al-Ghamidi

Assalamualaikum...
sedikit perkongsian aq...serius aq kate...aq suke dgr bacaan AL-QURAN dari Sheikh Saad ibn Sa`id Al-Ghamidi..aq dgr tiap2 mlm sblum tdo..Airmata aq mengalir secara automatiknye bile dgr alunan suara beliau..Ya Allah..merdunya....

kalo korang nk dengar dan ikut bacaan beliau..boleh ke link ni Sheikh Saad ibn Sa`id Al-Ghamidi




24 Jan 2012

Titanic Theme songssssss guitar cover

video
testing ye kwn2... :)



Ucapan Maaf Seorang Lelaki Boleh Menyehatkan Jantung Wanita..

Bismillahirrahmanirrahim…..
Walau marah macam mana kita dekat seseorang itu, kita jangan pernah melupakan 2 kata ajaib iaitu “terima kasih” dan “maaf“. Mungkin bagi kalian perkataan ini tidak membawa maksud apa-apa, tapi tahukah kalian bahawa hanya dengan meminta maaf kepada perempuan dengan iklas dapat membantu memanjangkan usianya.
Mengucapkan ‘maaf’ mungkin sangat susah dilafaskan kebanyakkan orang terutama lelaki. Akan tetapi, kajian ilmuwan dari Massachusetts University membuktikan, meminta maaf yang ditujukan pada seorang perempuan boleh meningkatkan kesihatannya terutama jantung.
Perempuan yang mempunyai sifat kelakuan kasar atau menyakitkan dari orang lain boleh menyebabkan peningkatan tekanan darah yang dapat memacu risiko serangan jantung atau stroke. Namun ketika mendengarkan kata ‘maaf‘ dapat menurunkan tekanan darahnya dan secara automatiknya dapat kembali normal sekitar 20% lebih cepat.
Sebaliknya tekanan darah laki-laki akan 20% lebih lama untuk pulih setelah mendengar permintaan maaf kerana mendapat perlakuan tak tenang. Hal ini menunjukkan seseorang lelaki cenderung bekerja lebih keras setelah mendengar pengakuan bersalah.
Kajian ini dilakukan ilmuwan di University of Massachusetts Medical School di Worcester, AS. Kajian mengukur tekanan di astolik dari 29 orang lelaki dan 59 perempuan.
Tekanan darah yang diukur dalam kajian ini adalah tekanan darah di astolik, iaitu tekanan dalam darah antara detik jantung atau tekanan dalam arteri-arteri ketika jantung istirehat setelah penat ‘bekerja’. Jika tekanan terlalu tinggi, ia dapat meningkatkan kemungkinan stroke atau serangan jantung pada orang tersebut.
Jadi,sayangilah pasangan kalian.Jangan lupa berterima kasih dan meminta maaf.

sumber nizarazu


21 Jan 2012

aq nk g smua ni satu hari nanti..............InsyaALLAH.................

 MAKKAH
Allahuakbar!! Indah nya rumah mu ya Allah..suatu hari nanti aq pasti sampi disini..


TOKYO JAPAN
nie mmg 1st choice aq la kalo dpt melancong neh..aq nk sgt dtg sini tnangkan fikiran..bleh tgk pokok sakura live..oh ya..lg satu aq teringin sgt2 nk tgk org g keje naik beskal..smua tau kn? jepun byk basikal..sbb dorg nk jge alam nih..dorg bykkan naik beskal..kt malaysia neh rare nk tgk org keje office nek beskal mundar mandir dlm bandar..ape pun..jepun mmg TERBAIK!!..haha!


LONDON
cantek btul...hu3..arituh aq pnh rugi satu bnde la..mase tuh xsilap mase sem 4..
sppu aq offer g sane tman die bt research  slama sminggu..apekan daye..dgn muke xredha nye..aq tolak la plawaan die..bkn ape la..mse tuh sbulan je lg nk final exam..bulan die ajak pg kbetulan kene pada tarikh exam..mmg rugi besar jgk la aq...huhhuuhu..tapi xpe..aq nk g jugak nanti..!!


NEW ZEALAND
sejuk mate memandang.. :) tggu aq yea...

aq rase 4 tmpat nih je aq nk g kalo kt overseas..yg lain byk lagi..tapi..kt Malaysia la.. he he he..
kalo korg nk thu..gmbar yg 1st n yg ke 4 nih..slalu je kuar mimpi aq..(mcm ade rezeki nk g je?)
INSYAALLAH


16 Jan 2012

im not weak!!!!!

I Stand tall just to prove that I’m worth something
I Fight to show that I’m strong
I Cry when no one is looking
I Shout to make sure someone hears
I Rebel to show that I’m not little anymore
I Ask for help from some else just to prove I can do anything
I do all this just so you think I’m not weak
BUT…
I forgot that being human is all about being
WEAK!!

13 Jan 2012

Aq tulis tuk kamuu smua~~

“Yakinlah..
Suatu saat kita akan sangat bersyukur atas segala terpaan hidup yang kita jalani melalui segala ujian dan cubaan hidup yang kita hadapi, kerana semua itu adalah sebahagian dari kemuliaan yang sedang dipersiapkan ALLAH buat kita..
jangan pernah putus asa dan jangan lemah hati..
ALLAH selalu bersama orang yang sabar & berserah diri..” ♥

11 Jan 2012

andai esok dh xde utk aq..

Andai aq dh xde di dunia ni..aq ingin mintak maaf banyak2 kepada kedua ibu bapa aq..mak n ayh aq..pak cik mak cik aq..adik beradik aq and sepupu sepapat aq..
Tidak lupe juga untuk org yg paling aq sayangi.....(S.A.H)..dan org yg pernah aq syg..(N.F.T)..hanya tuhan saja tahu apa masalah nye..dan jika ada salah dan silap dari aq..aq mintak maap..dan andai kate semua itu datang nye daripada kamu.. aq sudah lame memaafkan kesalahan kamu..biar ape org nk kate..biar ape pon spekulasi yg timbul tp hanya tuhan saje yg tahu hal sbenar..aq tidak menyalahkan sesiape..kerana setiap manusia tidak lari dari melakukan kesilapan..aq tidak dapat tampil untuk menerangkan keadaan sebenar..tp aq harap kamu tau ape yg tersirat..tp yg penting dan aq nk kamu tau sampai bile2..kite sebagai umatnye kene terima je ape yg berlaku..belajar meredhai... :) 
Kepada teman2 aq semasa disekolah mahu pun di KTB..aq harap kalian semua dapat memaafkan aq sekiranya diri ini ade mengeluarkan kata2 yg tidak enak didengar,ataupun gurau senda yg x dapat diterima..sesungguhnye semue itu dtg dari hatiku dan diriku sendiri dan yang baik itu datangnye dari Allah Swt..

Andai aq sudah tiada..aku harap kalian dapat meneruskan kehidupan kalian..semoga kalian dapat rahmat dari Allah s.w.t dan kehidupan kalian dibanjiri dengan kehidupan yg aman dan damai..kalian kene ingt bahawa kita di dunia ini hanya sementara..apa yg ade kat dunia ni x kekal selamenye..yg kekal adalah akhirat kelak..pangkat,harta,semua itu tidak dipandang Allah..kalian jadilah org yg sederhana hendaknya..kawallah diri kalian dari godaan2 syaitan yg banyak menghasut kita supaya mengikuti jalan yg salah..sesungguhnya kita adalah insan yag lemah..aq harap kita dapat berjumpe di syurga nanti..kita jgn lah sesekali membalas apa yg telah terjadi pada diri kita walaupun kita tahu ianya berpunca daripada apa..biarkan saja..syaitan mmg ingin lihat kita bermusuhan diantara satu sama lain, jika kita mampu bersabar,insyaAllah..Allah ade bersame2 kita,kita jgn takut..segala apa yg berlaku kepada diri kita,,ade hikmah disebalikya..kite kene terima je..kite sahaja yg boleh mgubah diri kita,bukan nye org lain..yg penting hati kite..kita harus tahu memilih mane yg benar dan salah..kita harus tetapkan hati kita..jgn sesekali mnyakiti hati manusia lain..kerana dengan itu akan bnyak mnimbulkn mslah,jika kita boleh bersabar..biarlah kite beralah..bagi aq..aq mahukan org yg aq syg bahagia walaupun aq derita,aq mahukan org yg aq cintai hidup senang walaupun aq terpaksa hidup susah,aq inginkan org disekeliling aq kenyang walaupun aq terpaksa berlapar.aq xkesah dengan hidup aq..yg penting org yg aq sayang bahagia..
Saat kalian membaca ini aq mungkin dh tiada di muka bumi ini..andai dapat kuputar masa..aq ingin mengecapi bahagia..aq tidak mahu hidup derita seperti sekarng..
Aq hanya mampu berdoa..semoga aq ditempatkn bersama2 org yg soleh kelak..jika umurku panjang,jika murah rezki ku..ingin ku berkongsi bersama2 org yg memerlukan..
Aq ingin megucapkan berbnyak2 terima kasih kepada kamu 'teman rapat(s.A.h)' kerana telah melegkapkan kehidupanku didunia ini..aq sebagai seorg manusia yg hidup sederhana bersama kluarga yg bnyak membantu aq untuk bertertatih dalam dunia ini..terima kasih jua kepada rakan-rakanku kalian yg telah banyak memberi aq sinar baru untuk menilai diri aq yg sebenar,aq sangat bertuah kerana mengenali kalian di atas bumi tuhan ini..kalian yg telah bersama2 aku mengharungi hidup untuk mendapatkan ilmu didunia ini..terima kasih di atas kesudian kalian menjadi teman seperjuangan ku di bumi ini..



" Tuhanku..andai ini sembahan rakaat2 yang terakhir daripadaku,

ku mohon dengan sangat..perkenankannya sebagai ibadat yang Engkau redhai..
Andai esok bagiku tiada dalam catatanMU,ku mohon..KAU akhirkanlah hayatku

dengan husnul khatimah.."


Amiinn Ya Rabbal 'Alamin..

Andai esok dh tiada untuk aq...

10 Jan 2012

forget everything..open ur mind..

xpyh la nk pandang ke blkg lg...ssguhnya...aq pun melakukan kslhn same..mmg perit kalo diingatkan kembali..apekn daya..kita smua cuma manusia biase yg xpnh lepas dari bt silap..ape yg pnting..mintak keampunanNya dan di elakkan drpd dosa2 silam..aq berpesan pada diriku jua..sbb aq sdr..hal sdmikian mmg menyakitkan dan sesal xberpenghujung...~
as long as u hear me,as ur friend,and ur believe to me..i'll try my best to take u to the right way...(ALLAH way) that my promise!

9 Jan 2012

i wish..after this i cant see these world anymore..

For so long...looking into the mirror  I saw only a reflection of an image, a stranger looking back at me. When looking into my eyes, I saw only an emptiness, a void. Beneath those eyes were many fears, fears of pain, fears of sorrow, feelings of no hope. How could I not know this face before me, as I stood looking at the image in the mirror? Where was this person that I used to be, why couldn't I see? Turning again looking into the mirror, I saw my life, one that had gone out  like a candle being extinguished. All my pride, my joy, my hopes, my desires, my passion, all was gone. What reflected back from that mirror was a stranger looking back at me. Standing there feeling so alone,  lost and  confused,  the fear set in, where was this person I called ME? Walking away from that image, never wanting to look again, my life continued on. Over time I found myself looking in that mirror again. Yet this time when I looked, what reflected back to me was a face, my face, my eyes filled with hope, a burning love, a pride of being me, a passion for living. No longer a darkness did I see, for out of my eyes a light was shining, a reflection of ME! For you see I was no longer a stranger to Me! Yet there still is that pain deep within, that pain has taken on a new meaning in my life. Through the tears and countless hours of feeling alone, those hours I screamed out and no one heard slowly through that pain and confusion emerged the real me. It took all those disappointments and life hurts to make me stop and look at the real Me!! No longer am I just an image in a mirror I am a reflection of my life, those hurts, those joys, that hope, that burning passion, that endless love. I see now the true image the image of Me!

8 Jan 2012

cinta abadi hanya pada Nya~

kdangkala aq sendiri kebingungan. bila ditusuk soalan demi soalan. bagi yang telah merasa cinta… bagi yang belum merasanya. cinta tidak habis-habis diperkatakan, walaupun telah berkali-kali aku pesankan bahawa cinta itu bukan Tuhan!dulu aq pernah mengingatkan diri sendiri, dipercayai lebih utama daripada dicintai. namun, mengapa hati masih tidak mahu percaya? kekadang, jalan berapi ditempuh jua. ah, bujukan nafsu terlalu melulu. sudah terantuk baru terngadah. sudah berdarah, baru berubah.pada remaja yang terus bertanya… pada ’retua’ yang terus meminta… satu kepastian, satu panduan… terus-terang kukatakan aq sendiripun terus bertanya dan terus meminta. tidak mungkin aq memberikan apa yang aq tidak punya! tetapi itu bukan alasan untuk menyerah. mencari dan terus mencari, itulah yang lebih berharga. rasa belum memiliki adalah modal terpenting untuk memiliki cinta… cinta Allah...yaaa..  itulah cinta pertama dan cinta utama. walaupun sudah berkali-kali kalimah itu disebutkan, tetapi yang mendengar cuma telinga dan akal, bukan jiwa dan hati. hati masih tuli… jiwa masih alpa… bila dia berani berkata dan merasa, cinta yang dicari lebih baik daripada cinta yang ditemui!kita tekad sahaja untuk mencintai Allah. jangan pandang cinta manusia lagi. buru cinta yang utama dan pertama (cinta Allah), insya-Allah cinta kedua, ketiga akan memburu kita. apabila kita mencintai Allah, Allah akan mencintai kita dan bila Allah telah mencintai kita, semua orang yang mencintai Allah akan turut mencintai kita. Rasulullah saw telah bersabda:
“Sesungguhnya Allah SWT jika mencintai seorang hamba, maka Dia memanggil malaikat Jibril dan berkata: “Wahai Jibril, aku mencintai orang ini maka cintailah dia!” Maka Jibril pun mencintainya, lalu Jibril mengumumkannya kepada seluruh penduduk langit dan berkata: “Wahai penduduk langit, sesungguhnya Allah mencintai orang ini, maka cintai dia.” Maka seluruh penduduk langit pun mencintainya. Kemudian orang itu pun dicintai oleh segenap makhluk Allah di muka bumi ini.” (Hadis Riwayat Bukhari)
untuk mencintai Allah, kita wajib mencintai Rasulullah saw. antara langkah-langkah menyintai Rasulullah saw itu adalah dengan banyak berselawat kepadanya, menegakkan sunahnya, menziarahi makamnya dan lain-lain lagi.Ya, burulah cinta itu. cinta Allah mampu mengekalkan, malah boleh meningkat lagi rasa cinta walaupun perubahan fizikal berlaku, justeru tapak cinta itu di hati, bukan lagi di ‘body’. Biarlah cinta pasangan kita berubah (walaupun kita terus berdoa agar tidak begitu), tetapi kita tidak akan berubah daripada menyintai Allah.yakinlah jika pasangan kita juga menyintai Allah, pasti dia dan kita akan disatukan-Nya semula. Jika tidak, relakanlah perpisahan itu. jangan bersedih, kerana sesuatu yang tidak memanfaatkan pasti tidak boleh memudaratkan!

back to old skool~

aq raseeeeeee nk balik zaman silam..yeyeye...zaman(2008)  Rock and Roll Hall of Fame!! yes! ok..biau aq crite..mcm neh..tadi la kan...main2 lappy..selongkar punye selongkar..jumpe pic aq lelame..mcm rare plak org bt cam aq neh..biase nye..hidup manusia kalo brubah nk maju..aq sbaliknye..semangat nk balik zaman gila2..zaman nakal...jamming smpai lebam..lepak smpai subuh..rindu btul aq zaman neh...yaa! mmg..rindu..hidup lame lagi gemilang.. rase nk bela rmbut balik...itu la aspek utama zaman aq..rmbut panjang tutup sluruh kpale mcm helmet..haha..
tgk bwh neh..rmbut aq yg dulu2...semngt..yes!

amcm? stuju x korg kalo aq balik zmn rmbt cmneh..haha!

5 Jan 2012

REVIVE A SUNNAH~"ACTIONS UPON HEARING ATHAAN - CALL FOR A PRAYER"




✦ REVIVE A SUNNAH  ✦

There are five Sunnah actions (i.e. Prophetic actions) recommended by the Prophet – Peace be upon him - Upon hearing the call for the prayer, as mentioned in Zad Al Ma'ad Book, by Ibn Al Qayyem:

1 ➲ The hearer should repeat after the Mo'athen (The one who calls for prayer) all words except when the Mo'athen says:

"حَيَّ عَلَى الصَّلاَةِ وَحَيَّ عَلَى الْفَلَاحِ" ~ Hayya 'alas-Salaah (come to prayer) and Hayya 'alal-Falaah (come to prosperity).

Here you should say:

"لَا حَوْلَ وَلَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللهِ" (Laa hawla wa laa quwwata 'illaa billaah ~ There is no might, or power, except with Allah)

[Al-Bukharee, The Book of Prayer, Hadith 613; Muslim, The Book of Prayer, Hadith 385. The wording is according to Muslim]

The benefit of this Sunnah: You will be rewarded with Paradise as stipulated in Sahih Muslim.

2 ➲ The hearer should say:

"وَأَنَا أَشَْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَأَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، رَضِيتُ بِاللهِ رَبَّاً وَبِمُحَمَّدٍ رِسُولاً وَبِالإِْسلاَمِ دِيناً".

Wa 'anaa 'ash-hadu 'an laa 'ilaaha 'illallaahu wahdahu laa shareeka lahu wa 'anna Muhammadan 'abduhu wa Rasooluhu, radheetu billaahi Rabban, wa bi-Muhammadin Rasoolan wa bil'islaami deenan.

(And I also bear witness that there is no deity has the right to be worshipped but Allah alone, Who has no partner, and that Muhammad is His slave and His Messenger. I am pleased with Allah as my Lord, with Muhammad as my Messenger and with Islam as my religion.)

[To be recited in Arabic after the Mu'aththin’s Tashahhud or the words of affirmation of Faith]) [Muslim, The Book of Prayer, Hadith 386]

The benefit of this Sunnah: Allah will forgive your sins, as stipulated in the same prophetic tradition.

3 ➲ After the Mo'athen finishes the Athan (The call for prayer), you should ask Allah's blessings upon the Prophet (Peace be upon him), and the best supplication which can be said in this regard is the "As-Salawat Al Ibrahimiah" – as mentioned below.

The Prophet – Peace be upon him – said:
"When you hear the Mo'athen calling for the prayer, repeat his words then ask Allah's blessings upon me, because the one who asks Allah's blessings upon me once will be rewarded ten blessings by Allah." [Muslim, The Book of Prayer, Hadith 384]

The benefit of this Sunnah: Allah will send ten blessings to the believer i.e. Allah will praise such person at heaven.

The text of As-Salawat Al-Ibrahimiah is:
(Allaahumma salli alaa Muhammadin wa alaa aali Muhammadin, kamaa sallayta alaa Ibraaheema wa alaa aali Ibraaheema innaka Hameedun Majeed. Allahumma Baarik alaa Muhammadin wa alaa aali Mohammadin kamaa baarakta alaa Ibraaheema wa alaa aali Ibraaheema innaka Hameedun Majeed - i.e. O Allah, bestow your favor on Muhammad and on the family of Muhammad as You have bestowed Your favor on Ibrahim and on the family of Ibrahim, You are Praiseworthy, Most Glorious. O Allah, bless Muhammad and the family of Mohammad as You have blessed Ibrahim and the family of Ibrahim, You are Praiseworthy, Most Glorious)
[Al-Bukharee, The Book of Stories of the Prophet, Hadith 3370]

4 ➲ After asking Allah's blessings upon the Prophet – Peace be upon him – you should say:

"اللَّهُمَّ رَبَّ هَذِهِ الدَّعْوَةِ التَّامَّةِ، وَالصَّلَاةِ الْقَائِمَةِ، آتِ مُحَمَّداً الْوَسِيلَةَ وَالْفَضِيلَةَ، وَابْعَثْهُ مَقَاماً مَحْمُوداً الَّذِي وَعَدْتَهُ، [إَنَّكَ لَا تُخْلِفُ الْمِيعَادَ].

(Allaahumma Rabba haathihid-da 'watit-taammati wassalaatil-qaa'imati, 'aati Muhammadanil-waseelata walfadheelata, wab 'ath-hu maqaamam-mahmoodanil-lathe

e wa'adtahu, ['innaka laa tukhliful-mee'aad])

After replying to the call of Mu'aththin. you should recite in Arabic Allah's blessings on the Prophet.

(O Allah, Lord of this Perfect Call and Owner of this Prayer to be performed, bestow on Muhammad Al-Waseelah and Al-Fadeelah that You promised him) [Al-Bukharee, The Book of Al-Adhaan, Hadith 614]

The benefit of this supplication: The one who says this supplication will deserve the intercession of the Prophet – Peace be upon him.

5 ➲ Finally, you can ask Allah The Almighty anything for yourself and ask the grace of Allah because your supplication will be answered this time.

The Prophet – Peace be upon him – said:
"Repeat the words of the Mo'athen and when you finish, ask Allah what you want and you will get it) [Aboo Daawood, The Book of Prayer, Hadith 524. Al-Haafidh Ibn Hajar graded the Hadeeth as Hasan and Ibn Hibbaan gave it a grading of authentic]

➲ The total number of such Sunnah actions if applied upon hearing the Athan (The call for prayer) is ➲ (25) actions of Sunnah.

4 Jan 2012

Hari~

Assalamualaikum...aq nk describe skit tentang 7 hari  yg kita tempuh...

Jumaat
-Dikatakan juga Hari Jumat adalah hari yang baik untuk mengadakan perhubungan dan pernikahan.

Sabtu
-Hari Sabtu adalah di namakan sebagai hari tipu daya, kerana pada hari itu orang-orang kafir Quraish telah mengadakan tipu daya pada perjanjian Darrun Nadwah.

Ahad
-Hari Ahad adalah hari yang baik untuk bertanam dan membuat binaan, kerana pada hari Ahad Allah memulakan menciptakan dunia dan membangunnya.

Isnin
-Hari Isnin adalah hari yang baik untuk musafir dan untuk berniaga, kerana bahawasanya pada hari Isnin Nabi Syith telah musafir dalam urusan perniagaan dan beliau banyak mendapatkan keuntungan dari perniagaannya.

Selasa
-Hari Selasa adalah hari berdarah, kerana pada hari itu, bermulanya Siti Hawa berhaid, dan pada hari itu pula mula-mula terjadinya pembunuhan anak Nabi Adam iaitu Qabil membunuh Habil.

Rabu
-Hari Rabu adalah hari kebinasaan yang berkekalan, kerana pada hari itu Allah SWT menenggelamkan Fir’aun bersama kaumnya. Kaum Samud dan kaum ‘Ad yang mereka itu adalah kaum Nabi Saleh, juga di binasakan oleh Allah pada hari Rabu.

Khamis
-Hari Khamis adalah hari yang baik untuk menuntut sekalian hajat, kerana bahawasanya Nabi Ibrahim AS pergi ke istana raja Mesir, maka raja Mesir menunaikan hajatnya dan mengembalikan isterinya Siti Sarah.

BUat Rakan Seperjuangan DIT(ukm)

Jgn lemah wahai sahabat2...teruskan usaha anda untuk menyiapkan sistem masing2 :)



rainbows~

If I never see another rainbow,
If I never touch another rose,
If I never stand on the ocean shores,
I truly know I've been blessed.
For you are my rainbow, my rose, and my
ocean.
With each passing heartbeat,
With every breath I take,
I savor every moment as my last.
And if its to be my last,
I truly would say I was lucky,
For I have seen an angel.
You came to me out of the night,
Only to walk past my barriers.
To reach my heart which  I protected so well.
With grace, charm, caring, and understanding,    
You looked past my angry soul,
To see a man behind a mask.
Someone pretending to be happy,
but was not.
So if I never see another rainbow,
If I never touch another rose,
If this is my last breath I were to take,
I wish to thank you,
For sharing your life with me.
I wish to say,  I Love you.

Khayalan Masa~

Ku rasa bagaikan malam ini terang
Sungguh indah, seindah sinarnya
Terdengar dalam khayalan masa itu
Mungkin itu mimpi-mimpi dunia
Oh Bintang..
Paling jauh..Ku cuba utk mengutipmu.Semalam aku terjatuh..Kau sambut walau berdegup..Sejuknya malam itu
Musim bunga atau salju
Bertemu..

1 Jan 2012

Hahah~ ni la sbb nape lelaki suke prangai pmpuan..ngeee~


Okay, bagi perempuan2, mesti nak tau sangat kan? So... here it is...hehehehehehehee!


1. Keanak-anakkan
Dalam batas yg wajar, sifat keanak-anakan seorang wanita menjadi daya tarikan di mata lelaki. Mereka berasa terhibur dengan keletah anda.


2. Penuh Pengertian
Sikap pengertian wanita membuat lelaki berasa dihargai dan diterima seadanya. Sikap ini tercermin dari perasaan mudah memaafkan,
memilih waktu yang tepat untuk berbincang masalah dan sebagainya.


3. Menghargai
Lelaki suka dihargai, dipuji dengan tulus ikhlas dan diberi kepercayaan. Penghargaan dari wanita membuat lelaki berasa bangga.


4. Menjaga Penampilan
Lelaki menyukai wanita yang pandai menjaga penampilannya agar sentiasa kelihatan cantik, bersih, kemas dan menarik. Penampilan yang baik menunjukkan wanita tersebut menghargai dirinya. Dia akan murah senyuman.


5. Pandai berbicara
Lelaki tertarik dengan wanita yang pandai berkomunikasi dan boleh diajak berbual. Walau topik perbualan yang disukai lelaki berbeza dengan topik kegemaran wanita. (bersifat terbuka)


6. Pandai Bergaul dan Menyesuaikan Diri
Wanita yang pandai bergaul dan menyesuaikan diri mempunyai nilai lebih di mata lelaki. Wanita tersebut tahu menghadapi orang yang lebih tua dan cara berhadapan dengan orang yang lebih muda.


7. Menghormati Diri Sendiri
Lelaki suka dengan wanita yang menghormati dirinya sendiri sebagai seorang wanita, bersikap sopan dan mempunyai etika. Wanita yang menghormati dirinya sendiri mempunyai keyakinan dan tahu apa yg baik dan buruk diperlakukan oleh seorang lelaki terhadap dirinya.


8. Simpati dan prihatin
Lelaki suka wanita yang murah hati, mengambil berat, simpati pada nasib yg susah, sayangkan kanak-kanak dan tidak memilih bulu. Kebaikan yang wajar dan spontan mencerminkan hati yang mulia. 

Klik jap..tgk la.. awesome kot!!