19 Feb 2012

masih mengharap akan kemunculan pelangi

""masih mengharap akan kemunculan pelangi""
awk..sy dh bce blog awk..sy thu..awk tuju kt sy kn? yela..sape la sy nk harap sgt kasih syg lebih2 dr awk..sy org kg..sy xde hrta,xde rupe..bodoh..erm..tp sy xfhm..knp perlu awk ckp mcmtu..sy rse sy sgt2  bhgia bila knl awk..dan...sy paling xsuke dgr bile awk sllu nk slahkan diri awk atas pe yg dh jadi..sy  rase smua tu xperlu..awk fhm kn..smua ni berpunca dr sy..sy yg tgur awk..sy yg mula kaco awk..sy yg munculkan diri dpn awk..sy mintak maaf la..tp..smua tggapan awk tntg kebahagiaan sy skrg..palsu smua tuh...dsblik muka ceria..sy sedih didalam...sy pun syg awk jgk. mcm awk ckp la.sy dh cube nk hilangkan smua prasaan tu.tp xboleh..hummm...alam tawa sy menyimpan duka..dalam senyum sy menangis.dalam diam sy menahan. Sebuah asa yg tlah dirasa. namun sulit untuk tercipta.lelah hati bersandiwara untuk menutupi semua realiti. rasa cinta yg ada.membuat sy sesak dlm dada. ingin rasa kuucap kata cinta.agar terlepas semua beban jiwa.namun...Kini... Hanya satu harapanku...
Menunggu dirimu..
Di saat ku gelisah
ku lihat matahari yang bersinar
di saat ku sedih
ku tatap rembulan yang indah
di saat ku merasa seorang diri
ku pandangi juta an bintang yang berhamburan di atas sana.
banyak yang bertanya mengapa aku melihat matahari , menatap rembulan serta memandangi sang bintang di saat hati ku gundah?
dan aku menjawab
ku gelisah pasti kerana hidup
ku gelisah pasti bermasalah
ku lihat matahari kerana dalam hati ku bertanya
mengapa sang matahari tetap bersinar,tetap memberikan segala manfaat nya walau banyak orang yang membencinya.??
ku sedih menatap rembulan kerana di sana lah
sang cahaya saling berbagi
di sana lah sang ke indahan saling melengkapi
walau banyak ramai yang cakap bulan itu hanya indah dari jauh...namun tetap banyak yang menyukai.
ku kesepian melihat bintang kerana di sana lah ku yakin ada keramaian
di sana lah ada erti ke bersamaan yang tidak dapat terpisahkan
kerana ku yakin bintang takkan indah hanya sendiri saja.
dan dari itu
aku yakin di setiap gelisah ku di setiap sedih ku dan di setiap kesendirian ku
tetap ada Tuhan di sisi ku...

No comments:

Klik jap..tgk la.. awesome kot!!